Na czym polega laserowe leczenie grzybicy paznokci?

Grzybica jest chorobą uporczywą i trudną do wyleczenia. Może dotykać różne części ciała. Na szczęście jest już dobrze poznana, a do jej leczenia stosowane są coraz doskonalsze metody. W poniższym artykule wyjaśniamy, na czym polega laserowe leczenie grzybicy paznokci.

Leczenie laserowe grzybicy paznokci jest szczególnie zalecane w przypadku braku efektów tradycyjnych terapii. Środki stosowane miejscowo mogą być mało skuteczne w przypadku zaawansowanych zmian, a leki doustne wymagają długotrwałego stosowania, przez co obciążają narządy wewnętrzne, szczególnie wątrobę. W przypadku leczenia laserem najczęściej wystarczają cztery zabiegi. Metoda jest bezpieczna i całkowicie bezbolesna. laserowe leczenie grzybicy paznokcia

Jakie są objawy grzybicy paznokci?

Jest kilka chorób paznokci, które mają podobne objawy. Dlatego diagnozę zawsze musi postawić specjalista. Do potwierdzenia grzybicy konieczne jest badanie mykologiczne. Twoje podejrzenia powinny wzbudzić przebarwienia płytki paznokci, ich pogrubienie, pofałdowanie i kruchość. Następnie może pojawić się dyskomfort i ból. Takich objawów nie wolno lekceważyć. Nieleczona grzybica może się rozprzestrzeniać i z biegiem czasu staje się coraz trudniejsza do wyleczenia.

Jak wygląda zabieg laserowego leczenia grzybicy?

Laserowe leczenie grzybicy paznokci jest bezbolesne i nie wymaga specjalnych przygotowań. Nie ma także skutków ubocznych. Jeden zabieg trwa ok. 12 minut. Paznokcie powinny być czyste i niepomalowane. W trakcie zabiegu wiązka lasera pobudza do regeneracji macierz i płytkę paznokcia. W nowoczesnych gabinetach najczęściej stosuje się laser Lunula łączący dwa rodzaje fali o różnych zakresach. Wiązka niebieska 405 nm niszczy komórki grzyba, a czerwona 635 nm – pobudza układ immunologiczny i regenerację tkanek. Wiązka laserowa przenika przez płytkę paznokcia, nie uszkadzając skóry naokoło. Zazwyczaj zabiegi powtarza się co 2-4 tygodni. O długości terapii powinien zadecydować podolog lub lekarz prowadzący. Po zakończonej terapii odrastają zdrowe i piękne paznokcie.