Metody leczenia pękających pięt

Jakie są przyczyny pękania pięt?Pękające pięty

Pękające pięty nie są wyłącznie wynikiem złej pielęgnacji. W większości przypadków przyczyn trzeba szukać gdzie indziej. Dolegliwość niekiedy stanowi konsekwencje choroby grzybiczej. Zdarza się, że pękanie pięt stanowi efekt deformacji lub wad w budowie stóp. Również stopy, które regularnie poddawane są nadmiernemu obciążeniu, mogą mieć tendencję do pękania. Niekiedy wina leży po stronie źle dopasowanego obuwia. Niebagatelne znaczenie mają też uwarunkowania genetyczne.

Do pękania pięt dochodzi w wyniku przesuszonej skóry i zbyt intensywnego złuszczania zrogowaciałego naskórka. Poraniony naskórek na piętach jest bardziej podatny na bakterie i wirusy, które wnikają do organizmu, co może prowadzić do zakażenia. Gdy pięty zaczynają krwawić, należy niezwłocznie udać się do specjalisty, gdyż niezbędne jest podjęcie odpowiedniego leczenia.

Pękające pięty: problem, z którym warto udać się do podologa

Problemu pękających pięt nie należy bagatelizować. Najlepiej udać się do specjalisty, czyli podologa, który zajmuje się tego rodzaju problemami stóp. Dokona on stosownej oceny pięt, a następnie zaproponuje stosowne metody leczenia. Zastosowana terapia przyniesie nie tylko ulgę stopom, ale również znacznie poprawi ich wygląd. Jest to najlepszy sposób na przeciwdziałanie dalszemu pogłębianiu się problemu.

Domowe sposoby na pękające pięty — czy są skuteczne?

Osoby, które na co dzień borykają się z problemem pękających pięt, z pewnością znają wiele tzw. domowych sposobów na rozwiązanie tego problemu. Moczenie stóp w wodzie z dodatkiem oliwy, płatków mydlanych, płatków owsianych, miodu, soli bocheńskiej, usuwanie zrogowaciałego i złuszczonego naskórka tarką czy pumeksem, stosowanie specjalnych okładów — to tylko kilka najbardziej popularnych metod. W sklepach kosmetycznych i aptekach znajdziemy wiele kremów i maści na pękające stopy o działaniu nawilżającym, łagodzącym podrażnienia i złuszczającym zrogowaciały naskórek. Najczęściej w ich składzie znajduje się mocznik, alantoina, witamina A i E. Czy te metody i preparaty są skuteczne? Tak, jednak do pewnego stopnia. Przydadzą się w rutynowej pielęgnacji naszych stóp. Pomogą odpowiednio nawilżyć skórę. Mogą przynieść oczekiwane rezultaty, ale tylko w przypadkach, gdy problem nie jest zaawansowany i wynika np. z odwodnienia organizmu czy zwyczajnego zaniedbania. Jeśli jednak przyczyny są bardziej złożone, lepiej skorzystać z pomocy podologa.

Zabiegi na pękające pięty

Zanim podolog zaleci stosowne leczenie, najpierw spróbuje ustalić przyczynę problemu. Zdarzają się przypadki, że pękanie pięt stanowi efekt poważnych schorzeń, więc konieczne jest stosowne leczenie przyczynowe.

Po wstępnym rozpoznaniu można przeprowadzić odpowiednio dobrane zabiegi. W naszym gabinecie wykonujemy pedicure medyczny, który łączy w sobie cechy zabiegu leczniczego i pielęgnacyjnego. Oprócz czynności mających na celu poprawę wyglądu stóp i paznokci wdrażane są też stosowne działania pozwalające na skuteczne usunięcie zrogowaciałego naskórka. Tego rodzaju zabiegi przeprowadza się z zastosowaniem specjalnych frezarek podologicznych po uprzednim przygotowaniu stóp. Następnie w stopy wcierane są odpowiednie substancje nawilżające.