Jak poradzić sobie z suchą skórą stóp?

Sucha skóra na stopach staje się prawdziwą zmorą dla osób borykających się z tym problemem zwłaszcza w lecie. Zrogowaciała skóra i pękające pięty prezentują się wyjątkowo nieestetycznie w sandałach, klapkach i na bosaka. Wygląd stóp czasami jednak i tak nie jest największym problemem. Pękająca, sucha skóra tworzy bolesne ranki, które uniemożliwiają komfortowe chodzenie, a nawet stanie. Jak sobie z nią radzić?

Przyczyny suchej skóry na stopachSuche stopy

Najbardziej powszechną przyczyną suchości skóry na stopach są problemy z krążeniem. Gruczoły łojowe i potowe w stopach nie otrzymują odpowiedniej ilości płynów i lipidów, a co za tym idzie – nie produkują serum odpowiedzialnego za nawilżenie i elastyczność naskórka. Aby całkowicie wyeliminować problem, należy wyregulować pracę układu krążenia.

Jak zapobiegać suchej skórze na stopach?

Przede wszystkim warto wybrać się do podologa, który pomoże zdiagnozować przyczynę wysuszania się skóry na stopach, a tak podpowie, jak odpowiednio o nią dbać.

Z pewnością warto zapewnić stopom codzienny komfort. Należy unikać ciasnego i nieoddychającego obuwia. Skarpetki ze sztucznych włókien najlepiej zastąpić tymi z bawełny. Trzeba pamiętać o prawidłowym nawadnianiu organizmu, czyli piciu dużych ilości czystej wody, małymi porcjami. Złym pomysłem jest stosowanie drogeryjnych i aptecznych kremów i maści bez konsultacji z podologiem – część z nich może jeszcze bardziej nasilić problem. Niewskazane jest również korzystanie z pumeksów, które są siedliskami bakterii i tylko obciążają i tak podrażnioną skórę stóp.

Warto raz na jakiś czas zafundować swoim stopom kąpiel szokową. Polega ona na wlaniu do jednej miski ciepłej wody, a do drugiej zimnej i naprzemiennym zanurzaniu w nich stóp. Różnica temperatur pobudzi unerwienie stóp i zmotywuje tkanki do regeneracji.

W przypadku pojawiania się większych ran i boleśnie pękających pięt warto regularnie odwiedzać podologa, który załagodzi dolegliwości.