Jak, krok po kroku, przeprowadza się zabieg pedicure’u medycznego?

Zadbane stopy pięknie prezentują się w sandałach. Ich zdrowie rzutuje na cały organizm. Nieleczone choroby stóp wpływają negatywnie na cały organizm, szczególnie na kręgosłup i stawy kolanowe. Stawiając źle stopy z powodu bólu spowodowanego odciskami czy wrastającymi paznokciami, powodujesz nieprawidłowe ułożenie nóg i kręgosłupa, co może prowadzić do powstawania zmian zwyrodnieniowych. Pedicure oznacza zabiegi wykonywane na stopach, paznokciach u stóp i skórze stóp. Wyróżnia się pedicure kosmetyczny i medyczny (leczniczy, podologiczny). W poniższym tekście wyjaśniamy, czym jest pedicure medyczny.

Pedicure medyczny zawiera elementy pedicure’u kosmetycznego, ale ma na celu głównie przywrócenie stopom zdrowia. Zabieg polega głównie na usunięciu odcisków, modzeli i nagniotków, czyli zmian w warstwie rogowej naskórka. Nagniotki to małe, bezbarwne zmiany, modzele mają żółtawy kolor, a odciski – biały punkt w środku. Powodem wykonania pedicure’u medycznego są także często zmiany w zabarwieniu lub kształcie paznokci, zmiany zanikowe lub przyrostowe, wrastające paznokcie i pękające pięty.  pedicure medyczne

Etapy pedicure’u medycznego

Zabieg pedicure’u medycznego przeprowadza podolog. Przed rozpoczęciem właściwego zabiegu konieczne jest przeprowadzenie wywiadu medycznego i założenie karty pacjenta. Podolog ocenia charakter zmian i stara się ustalić ich przyczynę. Najczęściej jest nią noszenie niewygodnego obuwia, niewłaściwe obcinanie paznokci lub choroby wewnętrzne. W takim wypadku podolog może skierować pacjenta na dodatkowe badania lub konsultacje, na przykład u mykologa lub diabetologa. Leczenie musi objąć chorobę podstawową, co może potrwać nawet kilka miesięcy (na przykład w przypadku grzybicy).

Sam zabieg pedicure’u medycznego trwa około 1-1,5 godziny i polega na usunięciu zmian przy pomocy narzędzi takich jak dłuta, frezy i skalpele oraz specjalnych kosmetyków, ewentualnie również założeniu klamer na wrastające paznokcie. Dopiero na w pełni zdrowych stopach można wykonać pedicure kosmetyczny.