GRZYBICA STÓP - JAK JĄ LECZYĆ?

Wychodzenie na basen bez klapek czy nadmierna potliwość przyczyniają się do powstawania grzybicy stóp. Jest to uciążliwa choroba, która w każdym stadium rozwoju wymaga szybkiego leczenia. W jaki sposób skutecznie się jej pozbyć?

OBJAWY GRZYBICY STÓPGrzybica na stopie

Ryzyko pojawienia się grzybicy stóp zwiększa się zwłaszcza przez wilgotność w środku buta. Na rozwój choroby wpływa również nadmierna potliwość, noszenie cudzego obuwia, częste wyjścia do obiektów sportowych, a czasem nawet długotrwałe przyjmowanie antybiotyków. W przypadku silnego stanu zapalnego stóp należy jak najszybciej udać się do lekarza. Skutecznym sposobem na pozbycie się grzybicy są zabiegi podologiczne, takie jak laserowe leczenie grzybicy stóp. Zakażone stopy są zaczerwienione i bardzo wysuszone. Grzybica objawia się również poprzez:

• złuszczającą się skórę między palcami,
  • pieczenie i swędzenie stóp,
  • grudki i pęcherze na stopach,
  • sucha, stwardniała skóra,
  • przebarwienia paznokci,
  • nadmierne pocenie się stóp.

LECZENIE I PROFILAKTYKA

W przypadku słabo rozwiniętego zakażenia wystarczą leki dostępne bez recepty w aptece. Likwidują one chorobę zazwyczaj w ciągu 14 dni. Wygodnym w użyciu preparatem są bezbarwne lakiery przeciwgrzybiczne. Innym sposobem są również maści, które należy nanieść na czyste stopy najlepiej na noc. Zaawansowana rozwój grzybicy natomiast wymaga specjalistycznego leczenia. Konieczna jest wizyta u podologa lub dermatologa, który przepisze odpowiednie leki.

Po pozbyciu się grzybicy należy zadbać, aby uciążliwa choroba nie powróciła. W tym celu warto usunąć z domu ręczniki, skarpety, a nawet ulubione buty, które były używane w okresie zakażenia. Dobrymi sposobami zapobiegawczymi są również krótsze kąpiele, dokładne osuszanie stóp oraz regularna dezynfekcja łazienki.