CZYM ZAJMUJE SIĘ PODOLOG?

Podologia jest działem nauki, który zajmuje się zarówno kosmetologią, jak i leczeniem stóp. Sprawdź, na czym dokładnie polega praca podologa oraz z jakimi problemami warto się do niego wybrać.

PODOLOGIA - TO NIE TYLKO DIAGNOSTYKA STÓPzabieg podologiczny

Głównym zadaniem każdego podologa jest przede wszystkim badanie wszystkich tkanek i narządów kończyn dolnych. Jest to zawód polegający na diagnostyce oraz leczeniu zmian skórnych i płytek paznokciowych na stopach. Zabiegi podologiczne obejmują elementy kosmetologii, dermatologii, ortopedii, a nawet chirurgii i diabetologii.

Zawód podologa wymaga wiedzy z wielu dziedzin medycznych. Osoba o tej specjalizacji musi znać techniki zaopatrzenia ortopedycznego oraz umieć opatrywać rany kończyn dolnych. Mimo szerokiego zakresu w Polsce nie jest uznawana za specjalizację lekarską. Można powiedzieć, że podologia to nauka znajdująca się na pograniczu kosmetologii i medycyny.

ZABIEGI WYKONYWANE PRZEZ PODOLOGA

Z usług podologa najczęściej korzystają diabetycy oraz osoby starsze. Konsultacje podologiczne zalecane są zwłaszcza sportowcom. Podologia pozwala na skuteczną walkę z infekcjami grzybiczymi i bakteryjnymi. Zajmuje się również wadami i zniekształceniami stóp. Takie usługi polecane są również osobom mającym ograniczenia ruchowe lub cierpiącym na reumatoidalne zapalenie stawów. Gabinety podologiczne są wyposażone w specjalistyczny sprzęt, który zwykle jest niedostępny w salonach kosmetycznych. Wśród zabiegów podologicznych znajdują się:

• czyszczenie i szlifowanie paznokci zmienionych chorobowo,
  • dezynfekcja obuwia oraz innych artykułów,
  • masaż stóp,
  • rekonstrukcja płytki paznokciowej,
  • specjalistyczny pedicure,
  • terapia pękających pięt,
  • usuwanie brodawek wirusowych,
  • usuwanie zrogowaciałego naskórka.