Czym różni się wizyta u podologa od wizyty u kosmetyczki?

Codzienna dbałość o stopy i dłonie jest jedną z podstawowych czynności pielęgnacyjnych. Bagatelizowanie chorób skóry czy innych niepokojących objawów, które dostrzeżone zostały na ciele, może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Dlatego w codziennej pielęgnacji warto korzystać z usług specjalistów – po to, aby kondycja zarówno skóry, jak płytki paznokciowej była na jak najwyższym poziomie.

Wizyta u podologa a wizyta u kosmetyczkiwizyta u podologa

Podstawową różnicą pomiędzy usługami podologa a usługami kosmetyczki jest zakres pracy, który oferują. Kosmetyczka realizuje zabiegi tylko na zdrowych kończynach. Może pielęgnować stopy, wykonywać ich masaż oraz przeprowadzać nieinwazyjne zabiegi upiększające i relaksacyjne. Kosmetyczka dba o to, by paznokcie i skóra osób korzystających z jej usług prezentowały się dobrze pod względem wizualnym.

Co jednak, kiedy na ciele dostrzeżone zostaną problemy skórne, odciski lub inne niepokojące objawy? W takiej sytuacji zaleca się rezygnację z usług kosmetyczki: przeprowadzanie zabiegów upiększających na chorych fragmentach skóry czy paznokci może przynieść same szkody. W takim przypadku dana osoba powinna skorzystać z usług wybranego podologa, na przykład podologa z Gorzowa.

Czym dokładnie zajmuje się podolog?

Podolog nie pracuje wyłącznie na zdrowej skórze. Jest specjalistą, który kieruje swoje usługi do osób zmagających się w szczególności z chorobami skóry, wrastającymi paznokciami, pękającą skórą na piętach oraz zrogowaceniami. Ma wiedzę z zakresu medycyny: neurologii, limfologii, flebologii, osteologii i wielu innych dziedzin. Wizyta u takiego specjalisty polega na przeprowadzeniu przez podologa wywiadu i rozpoznaniu defektu. Dzięki temu możliwe jest podjęcie przez niego odpowiednich działań terapeutycznych.