Czy klamry na wrastające paznokcie to najlepsza metoda?

Problem z wrastającym paznokciem dotyczy wbrew pozorom licznej grupy osób. Jest to stan chorobowy, w którym dochodzi do przerwania ciągłości naskórka tkanek w wyniku ucisku zdeformowanej płytki paznokciowej. Wrastający paznokieć związany jest również z wbijaniem się bocznych części wspomnianych tkanek w wał paznokciowy. Opisywanemu stanowi towarzyszy ból o różnym nasileniu. Jak więc leczyć wrastające paznokcie? Czy stosowanie klamer jest dobrą metodą?

Czym są klamry na wrastające paznokcie i czy warto z nich korzystać?Zakładanie opaski na paznokcie

Klamry, inaczej klipsy na wrastające paznokcie to drobne elementy, które najczęściej produkowane są ze stali chirurgicznej. Dostępne są w formie pasków i drutów. Celem ich użycia jest odciągnięcie wrastającego paznokcia od wału paznokciowego oraz zdeterminowanie odpowiedniego kierunku jego wzrostu.

Stosowanie klamer w leczeniu wrastających paznokci jest zdecydowanie najpopularniejszą metodą pracy z opisywanym problemem. Stanowi dobrą alternatywę dla chirurgicznego usuwania płytki wrastającego paznokcia. Do atutów klamer należy przede wszystkim to, że ich użycie jest mało inwazyjne dla pacjenta. Poza tym nie powoduje dyskomfortu w postaci bólu.

Jakie są wskazania do leczenia wrastających paznokci za pomocą klamer?

Jednym ze wskazań do przeprowadzenia zabiegu z wykorzystaniem klamer na wrastające paznokcie jest nawracające wrastanie lub skręcanie paznokcia. Metoda ta jest stosowania również w przypadku osób, u których doszło do pęknięcia bądź odłamania części paznokcia w jego górnej partii. Do pozostałych wskazań do użycia klamer należy: ponowne wrastanie płytki po chirurgicznym usuwaniu płytki wrastającego paznokcia oraz zwijanie się płytki paznokciowej. Niemniej jeżeli borykasz się z wrastającym paznokciem, skonsultuj się z wybranym podologiem.